maandag 1 februari 2016

Het boodschappenbudget van januari

De maand januari is weer voorbij. Hoe is het deze maand gegaan met het eind vorig jaar bijgestelde boodschappenbudget

Het boodschappenbudget hebben wij, op basis van onze uitgaven van vorig jaar, verlaagd van € 380,00 naar € 300,00 per maand. Een optelsom van alle bestelde boodschappen bij onze lokale online supermarkt en de boodschappen die wij elders hebben gehaald (omdat wij die vergeten waren te bestellen) leerde ons dat wij ruim binnen budget zijn gebleven. 

In totaal gaven wij deze maand € 282,79 uit aan boodschappen. 
Kijk, dat geeft de burger moed! :-)

Heb jij een boodschappenbudget? En ben je er deze maand mee uitgekomen?

6 opmerkingen:

  1. Deze maand uitgerekend wat we konden besteden via het NI.BUD. We hebben 4/5 van het bedrag besteed aan alles, terwijl het \ni.bud alleen het eten berekende. Wij hadden dus ook cdeautjes, schoonmaakmiddelen ect er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze ervaring is dat het NIBUD wel erg ruim rekent. Wij zouden volgens het NIBUD € 537,54 mogen besteden :-) Zij gaan dan alleen nog maar uit van eten. Wij doen er, net als jij, ook schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten bij zitten.

      Verwijderen
  2. Ik heb een budget van 110 euro per week voor vier volwassenen. Ik koop daar voeding, verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen van. Ik weet niet precies hoeveel ik uitgegeven heb, maar elke week heb ik geld overgehouden. Afgelopen week zelfs vijftig euro :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boodschappen bij pick-up point van Jumbo is heerlijk snel. Voor mij is het duurder. Alles hebben ze en ik hoef niet meer langs de schappen in Dirk, Aldi, Lidl, Action. Ik haal nu met de auto de boodschappen. Binnen 20 minuten thuis en het papier, glas en plastic weggebracht. WoW. Heerlijk.
    Duurder dus. Niet vanwege de prijs maar omdat digitaal zoeken en boodschappenlijst maken zo eenvoudig is.
    Moet nog wennen.

    Omdat ik ,te de scooter altijd haast had, dan weer mijn boodschappenlijstje vergat en altijd geïrriteerd door de winkel struinde heb ik dit nu niet meer.

    Afgelopen maand was ik ook jarig. ik begon met tellen op 10-1 In totaal ben ik nu duurder uit.
    Ik ben me bewust van de consequenties op het supermarktbestqnd. Na de kledingmaker ook de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je uitgebreide reactie! :-) Dat je nu duurder uit bent, heeft ook weer als voordeel dat je tijd over houdt. Het geeft zo te lezen ook de nodige rust. Als tijd en rust je veel waard is, dan vind ik het geen gekke afweging :-)

      Wij doen sinds augustus van vorig jaar ook online boodschappen via een online supermarkt, die nu nog alleen in deze regio opereert. Zij geven een laagste prijsgarantie en bezorgen gratis. De service is echt excellent! Het is misschien wat decadent, maar het scheelt zo veel gesleep met spullen en vooral tijd. Het is alleen inderdaad wennen aan de app om de gewenste boodschappen te vinden. Nu wij een tijdje verder zijn, staan de meeste dingen nu standaard op het boodschappenlijstje :-)

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Totaal aantal pageviews