woensdag 28 september 2016

Pittig

De afgelopen weken is het een stuk rustiger op mijn blog. Ook de frequentie van mijn reacties op andere blogs, die ik trouw volg, is lager. En dat zal de komende twee weken, tot aan onze vakantie, ook nog wel even zo blijven. Je bent gewaarschuwd :-)

Nadat ik de afgelopen twee jaar tot driemaal toe uit de roulatie ben geweest als gevolg van een gelijk aantal operaties, heb ik begin mei - toen ik weer fulltime werkte - mij voorgenomen om de cursussen en trainingen die nog op mijn lijstje stonden nog dit jaar in te halen. Ik stond voor mijn gevoel al zo lang stil. En na overleg met mijn teamleider werden alle gewenste trainingen onderdeel van mijn jaarplan. Fijn!

Voor één softskill training had ik mij overigens al twee jaar geleden ingeschreven en deze kon ik een laatste keer verschuiven naar juni en juli van dit jaar. Een interessante training over beïnvloedingsvaardigheden. 
Dat de overige cursussen en trainingen elkaar snel zouden opvolgen, en grotendeels overlappen, nam ik voor lief. Nu het zover is, moet ik zeggen dat het volgen van drie cursussen tegelijkertijd, waarvan allen met veel zelfstudie en er één wordt afgesloten met (deel)examens, wel erg pittig is. Naast het veeleisende werk, mag ik ook mij 's avonds verheugen op veel leeswerk.

Het klinkt zwaar, en dat is het ook. Daar draai ik niet om heen. Ik heb nu - meer dan ooit - respect voor die mensen die naast hun werk een volledige (avond)opleiding volgen. 

Aan de andere kant is het qua periode goed te overzien en heb ik straks iets heel moois in handen. Het is niet iedereen gegeven om, nagenoeg onbeperkt, cursussen, trainingen en/of opleidingen te volgen. Ik ben daar zondermeer dankbaar voor! En de volgende keer toch maar een beetje meer spreiden :-)

Volg jij (regelmatig) een training, cursus en/of opleiding tijdens of naast je werk?

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je teamleider zo meedenkt en dat het is ingepast. Ik kan me voorstellen dat het pittig is, maar ook heel interessant als ik het zo lees.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker, interessant! En ach, straks gaan wij heerlijk op vakantie. Kunnen wij dan weer ontspannen! :-)

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Totaal aantal pageviews